Reklamasjon og retur

Vi i Muurikka er opptatt av å ha fornøyde kunder. Skulle du ha spørsmål eller hvis det er noe problem med ditt Muurikka-produkt, vennligst kontakt vår kundeservice via muurikka.no@habo.com. Vi prøver å svare på alle henvendelser innen 24 timer på hverdager og 48 timer i ferier.

Angrerett og retur

I henhold til angrerettloven har du rett til å returnere bestilte, feilfrie varer uten å oppgi noen grunn.  Kontakt vår kundeservice så snart som mulig, men senest innen 14 dager etter mottak av varen. 

Hvis du vil returnere et produkt som du har kjøpt via en av våre forhandlere, skal du alltid kontakte forhandleren der det er kjøpt. Dette gjelder også kjøp via forhandleres netthandel.

Angreretten gir deg pengene tilbake hvis du returnerer et ubrukt produkt med kvittering eller tilsvarende kjøpsbevis.  Ved angrerett er du som kjøper ansvarlig for booking og returfrakt.

For at returen skal behandles så raskt og smidig som mulig, må du fylle ut returskjemaet som følger med forsendelsen.  De returnerte varene må være i ubrukt og uskadet tilstand i produktemballasjen. Merk: Det må aldri festes fraktbrev eller lignende direkte til produktemballasjen. Returner varen i en ytteremballasje. Returner varen sammen med trykt ordrebekreftelse.

[Last ned returskjema]

Returadresse:
Habo Norge AS
Brøttemsveien 103
7093 Tiller

Reklamasjon

Skulle du motta en defekt eller feil levert vare, bør du kontakte kundeservice så snart som mulig, men senest innen 14 dager. Ved reklamasjon skal produktet alltid returneres til Muurikka med mindre annet er avtalt. 

Hvis du vil reklamere på et produkt som du har kjøpt hos en av våre forhandlere, skal du alltid henvende deg direkte der den er kjøpt. Dette gjelder også kjøp via forhandleres netthandel.

Send varen tilbake i den tilstanden den ble mottatt, så leverer vi en ny vare innen 1-2 uker.

Den feilleverte varen må være i ubrukt og uskadet tilstand. Returner varen sammen med ordrebekreftelse.  Fyll ut årsaken til returen på det vedlagte returskjemaet som følger med forsendelsen.  NB! Husk å aldri legge ved et fraktbrev direkte på produktemballasjen, men returner varen i en ytteremballasje.

I tilfelle en reklamasjon på defekte eller feil leverte varer, er Muurikka ansvarlig for eventuell returfrakt og for å sende ut nye varer.

Transportskade

Hvis varene blir skadet eller går tapt under transport, er Muurikka  ansvarlig for betaling.  Hvis du finner ut at forsendelsen er skadet under transport, enten produktet eller emballasjen, må du varsle transportselskapet direkte på stedet på leveringstidspunktet. Du må også varsle vår kundeservice innen 14 dager. Inspiser derfor forsendelsen nøye etter at leveransen er fullført. Du kan ikke bruke et produkt som er rapportert for transportskader.

Hvis varen skades eller forsvinner når kjøperen returnerer produktet, er kjøperen ansvarlig for betaling. Sørg derfor for å pakke varen riktig for å unngå skade under transport. Ta alltid vare på innsendingskvitteringen.